12. Op weg naar Sikkim!

18 maart 2017 - Kurseong, India

Ik lig deze blog te schrijven in een homestay huis net buiten regenachtig Kurseong. Het ligt op 1400 meter hoogte, tegen een berghelling aan. Het heeft gebliksemd, maar nu trekt het open. Mijn kamer ligt op een hoek. Links uit mijn raam kan ik nu al met sneeuw bedekte bergtoppen zien. Kurseong uitzichtUit het raam recht voor me zie ik langs de hellingen theestruiken staan. Daarachter tegen een steile helling ligt het plaatsje.
De reis is voorspoedig verlopen. Vanmorgen ben ik door de chauffeur van het hotel naar het vliegveld gebracht. Ik was eerder dan Sanne, maar het bleek mogelijk om vast in te checken, ook voor haar. Ze moest alleen zelf haar boardingpas afhalen. Gelukkig lukte het inloggen op het WiFi netwerk weer makkelijk, zodat ik Sanne instructies kon geven bij wie in te checken.
Precies op de afgesproken tijd was ze er. En zonder problemen zijn we naar Bagdora gevlogen. Er zou iemand ons op staan te wachten. Maar ... helaas pindakaas. We hebben afgesproken een kwartiertje te wachten en dan het alarmnummer van de lokale agent te bellen dat we hadden gekregen. Na nogmaals langs de mannen met hun papieren met namen te zijn gelopen heb ik toch maar gebeld. Ik kreeg te horen dat ze contact zouden opnemen met de chauffeur. Nog geen minuut later komt een vriendelijke jongen op me af en vraagt of ik Martinus ben. Hij draaide het bordje om met de naam van een voor mij onbekende reisorganisatie. Daar stond het "Martinus". Hij bleek Suren te heten en onze gids te zijn voor de komende 2 weken. Een misverstand. Ze hadden per ongeluk het verkeerde bordje genomen. Het bord van Kilroy, onze reisorganisatie, lag achter in de auto. Nog twee mannen stelde zich aan ons voor. Onze chauffeur heet Nima en de laatste man was de lokale agent, die speciaal om ons te ontvangen naar het vliegveld was gekomen.
Op weg naar de auto vertelde de agent dat er een probleem was met het hotel waar we zouden slapen. Die nacht waren er 2 mensen in het hotel overleden aan een koolmonoxide vergiftiging. Wij zouden naar een home stay worden gebracht. De goden zijn ons blijkbaar gunstig gezind!
De temperatuur hier in Kurseong is een graad of 10, een groot verschil met de 24 C in Bagdora. De eigenaren hebben ons vriendelijk ontvangen met heerlijk groene thee van de plantage recht tegen over. Ze gaan straks voor ons koken. Met de gids ga ik zo kijken of ik ergens een biertje kan scoren voor bij het eten .
De electriciteit doet het momenteel niet, laat staan de WiFi. Wanneer dit verslag gepubliceerd kan worden is dus nog even afwachten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade