6. Het is zover!

11 maart 2017 - Jaipur, India

Je kijkt er weken naar uit, maar vandaag was het zover. 's Morgens nog even met Merlot naar het park. Samen bepaald wat er mee moest en uiteindelijk heeft Wilma m'n koffer gepakt. Dan weten we in ieder geval dat de boel er met minimale kreuken uit komt. Voor Wilma viel het niet mee om opnieuw afscheid te moeten nemen. Gelukkig zijn de beri hten van Sanne allemaal positief, maar ja, ze blijft toch alleen achter. Gelukkig is Merlot er nog, maar die bleek ook nog getroost te moeten worden.
Met de trein naar Schiphol, inchecken had ik gisteren al gedaan. Bagagedrop ging redelijk vlot en de security check gaf weinig oponthoud. Nog voldoende tijd over om een Delftsblauw klompje en een blik met stroopwafels te kopen voor mijn host in New Delhi.
Zonder vertraging kon ik stoelnummer 31 A, opzoeken en met keurig op tijd zijn we vertrokken. De keuze voor de warme maaltijd met rijst was een goede. Het was een heerlijke curry. Ook de late avondsnack, een roti met een curry was erg lekker. De buurtjes bleken Amerikanen uit Alaska, onderweg naar Nepal. Ze gaan daar een weekje vrijwilligerswerk doen bij een organisatie die wil voorkomen dat Nepalese meisjes naar India worden ontvierd om te werken in de seksindustrie. De gesprekken zorgden er voor dat de vluchttijd snel voorbij was en we om 01.00 uur landde op het vliegveld van Delhi.
Na eerst even in een verkeerde rij te hebben gestaan ging de controle bij de douane heel vlot. Anders dan de vorige keer kon ik meteen inchecken voor de vlucht naar Jaipur. relaxVlak bij de gate waar ik zou vertrekken vond ik een vrij ligbed en heb daar, o der de tonen van Bollywoodhits lekker liggen soezen. Ook de vlucht naar Jaipur ging volgens schema en ik stond met m'n koffertje om 07.30 buiten. De pick up service van het hotel kwam er al snel aan, dus al met al een bijzonder vlotte reis.
Het hotel ligt in een voor mij bekende buurt, aan een drukke winkelstraat, aan de rand van de pinkcity. Het voelt onmiddellijk vertrouwd. De hektiek van toeterend verkeer, de kleurig gekleede vrouwen, de mannen die alle tijd lijken te hebben. Genieten!
Rond een uur of 10 heb ik me verkleed en ben op weg gegaan voor een sentimental journey. kliniekNa een minuut of 40 liep ik weer door de OPD van de homeopathische universiteit van Jaipur. Het metrostation is nu klaar, waardoor het er heel veel voller uitziet dan toen wij er in 2013 waren. Geld tappen gaf nog even een probleem, dus ik heb geluncht in het eerste hotel waar ik met Wilma heb gegeten en waar ik met mijn creditkaard kon betalen.
De ATP daar in de buurt spuugde uiteindelijk wel de gewenste flappen uit waardoor ik op de weg terug nog een biertje (650 ml) en een fles prima Indiase whisky kon scoren. Totaal 870 roepies, dus rond de € 13.
Ik was blij dat ik rond 15.30 lekker op m'n balkonnetje in de zon kon bijkomen met m'n biertje.
Vanavond komt Sanne!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marc:
    11 maart 2017
    Leuk! Kijk nu al uit naar de volgende edities!
  2. Ge:
    11 maart 2017
    Fijn om je reis en belevenissen zo te kunnen volgen
  3. Corry elferink:
    Heimwee!!!
  4. Corien:
    11 maart 2017
    Hoi Martin, geweldig om je zo te kunnen volgen, kijk idd ook uit naar het volgende.....proost op het goede leven !
  5. Teresa:
    21 maart 2017
    Eindelijk tijd om te starten je verslagen te lezen, wauw, dat die mensen helemaal uit Alaska kwamen om zulk mooi vrijwilligerswerk te doen, dank voor het delen. Hoop snel meer te kunnen lezen.