6. Onverwacht optreden

27 februari 2018 - North Paravur, India

4 uitzicht hotelkamerWat is het toch een heerlijkheid dat als je de gordijnen open doet, je al van tevoren weet dat het vandaag ruim 30 graden zal worden en het droog blijft! Na mijn ontbijtje stond Muhammed om 08.45 buiten al op me te wachten. Hij zei dat we vandaag naar een vergadering zouden gaan van de regionale medische vertegenwoordigers die verantwoordelijk zijn als er een epidemie zou uitbreken. Maar eerst naar de kliniek.

Het was gebruikelijk druk. Om 11.45 zijn we naar de vergadering gegaan. Deze werd gehouden in een lokaal op het terrein waar de klinieken ook staan. Muhammed introduceerde mij bij de voorzitter van de bijeenkomst. Deze opende vervolgens de vergadering, waarna iedereen ging staan en een aantal dames een, ik vermoed religieus lied inzetten. Hierna nam hij weer het woord en ik hoorde hem mijn naam noemen. Na hem namen een aantal andere dames en heren het woord, waaronder Muhammed. 6 onverwacht optredenToen hij klaar was zei Muhammed dat ik ook 2 minuten kreeg om iets te zeggen over bestrijding van epidemieën in Nederland, maar dat ik niet kon zeggen dat vaccinatie niets was. Nu kan je in 2 minuten niet veel uitwijden dus heb ik volstaan met erop te wijzen dat ik de aanpak van India, om een overleg als dit te organiseren waarbij de vertegenwoordigers van de reguliere aanpak samen met vertegenwoordigers van de homeopathische aanpak overleggen bijzonder belangrijk vond. 6 groot gezelschap bestrijders van epidemiënNederland zou hier een voorbeeld aan moeten nemen. Toch kon ik het niet laten om te vertellen dat wij met andere epidemieën hebben te maken. Kinkhoest is daar één van. Dat wij daar zoveel mee van doen hebben is een gevolg van een weinig effectief vaccin. Een gezamenlijke aanpak zou hier dan ook zeer op zijn plaats zijn.

Na een uur hebben we de vergadering verlaten omdat er weer patiënten zaten te wachten. Om 13.50 was de laatste vertrokken, voorzien van homeopathisch middel en placebo. Vanavond vroeg naar bed want morgen begint de dag om 04.00 uur! Spannend!

1. Carla:
    27 februari 2018
    👍👍
  2. Marianne Nieuwland:
    28 februari 2018
    Ben heel benieuwd naar je volgende verslag!!
  3. Martin de Munck:
    2 maart 2018