11. Arrived!

4 maart 2018 - Cherai Beach, India

Gisteravond toch wel een beetje gespannen het licht uitgedaan. In de wetenschap dat Wilma was vertrokken met een vertraging van 15 minuten. Ik gaf er geen cent voor dat ze haar tweede vlucht zou gaan halen. Wilma is minder brutaal als dat ik ben. En als er een rij staat zal ze zeker niet voordringen. En als ik de rij in herinnering roep die er vorige week stond bij de immigratie, dan is de wachttijd meer dan een uur. En de overstaptijd was 2 1/2 uur, waarbij de gate een half uur voor vertrek sluit. Alles zou dus mee moeten zitten, en de eerste vertraging was al opgelopen.

Op mijn normale tijd, rond 04.00 uur werd ik wakker voor de gebruikelijke sanitaire stop. Mijn hart maakte bijna een sprongetje toen ik haar whatsapp berichte zag van 02.26: vliegtuig gehaald! Whooh, super! De normale aankomsttijd was 04.45, koffer ophalen en 3 kwartier naar het hotel. Dus ze zou er rond 06.00 kunnen zijn. Ik heb niet echt meer geslapen en toen ik om 05.30 een auto meende te horen stoppen, was ik net op tijd op het balkon om haar uit te zien stappen. Gearriveerd!

Met een biertje heeft ze haar verhaal verteld. Hoe alles mee zat. Vervolgens hebben we tot 08.30 geslapen en daarna ontbeten op het dakterras. Omdat ze in het vliegtuig nauwelijks had geslapen is ze weer in bed gedoken. Ik heb nog anderhalf uur heerlijk op het strand gelegen. Om 11.30 hebben we na kort overleg besloten om niet naar Fort Kochi te gaan. Beter om er een rustig dagje van te maken. Tegen 13.00 zijn we naar mijn favoriete restaurantje gegaan voor de lunch. Tuna curry en tiger prawns, beide heerlijk!

Na de lunch is Wilma opnieuw een dutje gaan doen en ik heb gerelaxed op het strand. Maar toen moesten we toch gaan denken aan de dag van morgen. Er was ons beloofd dat onze treintickets in het hotel zouden worden bezorgd. Gister heeft de hotelmanager Julie, de Indiase reisagent gebeld, maar dat had nog niet geleid tot enig resultaat. Daarom haar maar opnieuw gebeld omdat we in de reisbeschrijving hadden gezien dat de trein morgen om 09.10 zal vertrekken. Julie zei dat ze al 2 emails had verstuurd, maar hier waren die dus niet aangekomen. Het telefoonnummer dat we hadden gekregen had geen whatsapp, dus kregen we van haar een ander nummer. We zullen Riksja Online Nederland doorgeven dat dit het nummer is dat reizigers nodig hebben voor noodgevallen. Nu was het probleem snel opgelost en heeft de manager van ons hotel het ticket voor ons uitgeprint.

Morgen gaan we rond 07.00 een Uber proberen te regelen. Als dat niet lukt zal iemand van het hotel voor ons een taxi regelen. Kost twee keer zoveel, maar het is een lekker idee om een back up te hebben.

Om de manager te bedanken voor zijn uitstekende hulp hebben we besloten om hier in het hotel te blijven eten. Gebakken garnalen, vis curry, gebakken rijst en chappati. Lijkt op het menu van vanmiddag, maar het gaat vast heerlijk worden. Die omzet heeft hij verdiend!

Cherai Beach Recidency is een uitstekende plek gebleken om een aantal dagen door te brengen. Een prima start van onze vakantie!

Morgen dus een reisdag!

1. Ge:
    Fijne vakantie
  2. Mea:
    4 maart 2018
    Hoeraatje voor de dame op reis!
    Veel liefs van Kees en Mea
  3. Carla:
    4 maart 2018
    Wat fijn dat de hotelmanager jullie zo heeft geholpen. Leuk je reisverhalen te lezen.
  4. Corien:
    4 maart 2018
    Lieve Martin, ik wens jullie beiden een fijne vakantie toe.
    Liefs Corien en Marco (het gaat TOP met hem) thanks !!!
  5. Jose:
    Fijn voor Wilma dat alles goed gegaan is ,
    En natuurlijk jij ook blij 😊
    Geniet samen heerlijk van deze mooie reis
    Kuzzzzz José xxx
  6. Marianne Nieuwland:
    5 maart 2018
    mooie herinneringen opbouwen samen!
  7. Brigitte Vink:
    Leuk om te lezen! Zie je 11 maart. Brigitte
  8. Martin de Munck:
    6 maart 2018
    We verheugen ons op het bezoek aan jou!