9. Vakantie!

2 maart 2018 - Cherai Beach, India

Vanmorgen rustig aan gedaan. Mijn koffer gepakt en rustig ontbeten. Om 09.00 was ik klaar. De kamer 3 keer rond gekeken of ik wel alles had en samen met de ober die mijn ontbijtspullen kwam halen naar beneden te gaan. Ik had gisteren al gevraagd of ik met creditkaard kon betalen. Dat was geen punt volgens de man van de receptie. Terwijl hij bezig was met het opmaken van de rekening werd de man gebeld die mijn bagage naar beneden had gebracht. Ik was wat vergeten. Het kwam er aan. Bleek dat ik mijn cadeau, de roeiboot van een halve meter over het hoofd had gezien.

De receptionist stond wat zenuwachtig te bellen en toen kwam het hoge woord eruit. Of ik ook cash kon betalen. Ik deed alsof ik uit mijn slof schoot. Nee, ik heb niet geniieg cash. Of ik dan bereid zou zijn om naar de ATM te gaan om het geld op te nemen. De receptionist zou me wel achter op de scooter brengen. Daar heb ik maar mee ingestemd.

Vervolgens heb ik voor het eerst van mijn leven een Uber besteld. Hij was er binnen 5 minuten. Ideaal en voor een redelijke prijs. Een rit van 20 minuten voor €1,60!

Bij de Cherai beach residency werd ik al opgewacht. Mijn kamer was al wel klaar, muitzicht hotelaar er was gisteren een ruitje gesneuveld. Geen probleem want ik wilde toch naar het strand. Bagage op mijn kamer gebracht en het smalle weggetje overgestoken naar het strand. Overigens kwam ik er toen achter dat ik mijn thermosfles in het vorige hotel was vergeten. Sukkel!

9 strandHet hotel heeft er een aantal ligbedden staan waar gasten gebruik van mogen maken. Het strand was behoorlijk uitgestorven. Een enkele visser met een werpnet liep heen en weer  langs de branding om een goed plekje uit te zoeken. Een local of toerist kwam zo nu en dan eens langslopen, maar voor de rest dus heerlijk rustig. Factor 15 op het melkwitte velletje gesmeerd en de ereader aan. Zo was het prima vol te houden. Na een keer wentelen was de lichaamstemp zodanig opgelopen dat ik een plonsje in de Arabische zee heb genomen. Met een constante luchttemperatuur tussen de 23 C 's nachts en 35 C overdag kan je je voorstellen dat doorkomen geen probleem is. Mijn douchewater was kouder vanmorgen.

Na de lunch geserveerd te hebben gekregen op het dakterras, met natuurlijk weer uitzicht op zee, en een korte siësta, heb ik vanmiddag nog een uurtje liggen bakken. Zij die me een beetje kennen kunnen zich een voorstelling maken van mijn indianenkleurtje. Maar een beetje aftersun erop en dan gaat het prima.

10 ondergaande zonVanavond ga ik een restaurantje hier in de buurt opzoeken. Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet.  Fort Kochi is het bezoeken waard maar een enkele reis met de tuk tuk neemt minimaal 45 minuten en kost 450 roepies (€5.60). Dus misschien bewaar ik dat wel voor als Wilma er zondag is. Nog een dagje strand is geen straf voor mij.

Ik realiseer me nu dat het vandaag Holi festival is. In het noorden van india wordt dit uitgebreid gevierd met het elkaar ondergooien met gekleurd poeder. Hier in het zuiden is de dag voorbij gegaan zonder enig zichtbare festiviteit. Vorig jaar was ik met Sanne en haar vriendinnen uitgenodigd op het paleis van de maharadja van Jaipur. Een overgetelijke avond en de volgende dag het gooien van het poeder helaas gemist omdat ik één van de vriendinnen naar het ziekenhuis heb begeleid. Nu dus ook geen kleurenfeest, op 1 na: rood!

1. Carla:
    2 maart 2018