3. Eerste dag North Paravur

25 februari 2018 - North Paravur, India

De vlucht van Mumbai naar Kochi is prima verlopen en precies op schema zijn we geland. In de aankomsthal was een pinautomaat en een balie waar je een pre-paid taxi kan boeken. Voor omgerekend €9,35 werd ik keurig in een half uur door een taxi voor mijn hotel afgezet.
Het Galaxy hotel in North Paravur, een voorstad van Kochi, had op tripadvisor al goede berichten, maar die zijn volkomen terecht. Het ligt rustig in een hele groene omgeving. Ik heb een joekel van een kamer, met een super moderne douche. Plus nog een balkon waar ik niet op had gerekend. De WiFi is gratis en werkt prima.
De temperatuur is 30+C en behoorlijk vochtig, maar nog steeds aangenaam door een licht windje.
Na een paar uur even de ogen dicht bleek het restaurant een prima lunch te serveren waarbij nog een biertje kan worden besteld ook. Voor 190 roepies of zo'n €2,40 krijg je een prima biertje in een fles van 650 ml! Dat je alcohol kunt krijgen is uitzonderlijk, want de meeste restaurants zijn alcoholvrij.

bij het kanaalNa de lunch nog een uiltje geknapt en om 13.30 klopte Dr. Muhammed Rafeeque op mijn deur. Onderweg naar de plaatselijke bijeenkomst van homeopaten stopte Muhammed bij een kanaal voor een foto. Toen we weer waren ingestapt en hij de motor wilde starten bleek de accu half dood. Met een toevallige voorbijganger heb ik de auto aangeduwd en konden we doorrijden naar de vergaderlocatie. In een smal zaaltje waren we uiteindelijk met zo'n 25 personen. 3 voordrachtNa de huishoudelijke mededelingen kreeg ik het woord. Op verzoek van Muhammed heb ik aan de hand van foto's wat verteld over Nederland, Amsterdam en over mijzelf en de wijze waarop ik homeopaat ben geworden. Ook heb ik aangegeven waar het verschil ligt tussen de wijze waarop homeopathie in Nederland en India wordt onderwezen en bedreven. Na mijn verhaal heeft Muhammed een inleiding gegeven over de verschillende soorten homeopathische nierstenen en de homeopathische middelen die daarbij een positief resultaat hebben. Als versnapering bij de Indiase thee (behoorlijk zoet met veel melk) werden gebakken bananen rondgedeeld.
Uit Muhammed zijn verhaal blijkt de uitgebreide kennis de zij hebben, niet alleen op medisch gebied, maar vooral uit de kennis van de voor mij dikwijls onbekende middelen. Daaruit blijkt dat de grote aantallen patiënten zorgen voor een verdieping van de kennis.
3 met het nieuwe bestuurDe middag werd afgesloten met de verkiezingen voor het nieuwe bestuur van dit plaatselijke deel van de grote vereniging. In Kerala zijn er 5000 aangesloten homeopathische artsen!
Na een uitgebreide fotosessie en het in ontvangst mogen nemen van een souvenir werd de bijeenkomst afgesloten.

Gelukkig startte de auto dit keer zonder extra mankracht. We hebben hem achtergelaten bij de garage vlakbij het huis van Muhammed. Hij woont sinds 4 maanden in een prachtig groot huis dat heeft laten bouwen, met zijn ouders, zijn vrouw en hun jongste zoon van 14 maanden. Zijn oudste zoon komt alleen in de weekenden en is voor de rest op een boarding school. Morgenavond ga ik eten bij de famiie en dan zal ik daar iets meer over vertellen.

Na een heerlijk zoet komkommerdrankje en bijzondere Indiase versnaperingen zijn we op de motor van Muhammed naar Cherai beach gereden. Dit ligt aan de kust. Via Facebook ben ik in contact gekomen met de Engelse homeopaat Mike Andrews. 3 ontmoeting met Engelse collegaHij is gespecialiseerd in de homeopathische behandeling van autistische kinderen. Hij is ook een kennis van Muhammed en is al 2 keer eerder in Kerala en omstreken geweest. Heel toevallig is hij met zijn vrouw weer vakantie aan het vieren. Het hotel waar hij iedere keer slaapt is (op zijn aanraden) het hotel waar Wilma en ik het komende weekend de start van onze vakantie zullen vieren. Het ligt prachtig, vlak aan het strand, met een balkon waarop je prachtig de zon in de zee kan zien zakken. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kamer met het vrije uitzicht (zonder bomen) te reserveren. Na de prachtige sunset hebben we gezellug met zijn vieren in hun favoriete visrestaurant gegeten. Muhammed heeft me daarna weer keurig bij mijn hotel afgezet. Onder het genot van een biertje is dit verhaal tot stand gekomen en ga ik nu het licht uitdoen. Morgenochtend wordt ik om 8.45 opgehaald door Muhammed voor een dagje homeopatic dispensary!

1. Angelique:
    25 februari 2018
    Mooi verhaal, met veel plezier zitten lezen😀veel plezier nog 👍
    Gr Angelique 😀
  2. Cathy:
    25 februari 2018
    It already sounds like you are having a wonderful time! Do tell Muhammed hello from me. :-D
  3. Marianne Nieuwland:
    26 februari 2018
    dit is genieten. Goed gedaan man!
  4. Martin de Munck:
    2 maart 2018
    Happy that you all like it!