Dat ging soepel!

18 februari 2020 - Changi Airport, Singapore

2.1 Singapore2.2 Singapore

Het vliegtuig naar Singapore is precies op tijd vertrokken en daarmee ook op tijd daar geland. Voor ons was het de eerste keer dat we met Singapore Airlines vlogen. Maar dat is heel goed bevallen. Prima, vlotte verzorging, smakelijke maaltijd, gratis uitgebreid drankaanbod, enorme keuze in films. Je zit een tijdje, maar zo viel het nog mee.

Alle stewardessen hebben de hele vlucht met mondkapjes op hun werk gedaan. Ook in Singapore op de luchthaven lopen 90 % van de mensen met mondkapjes. Op diverse strategische plaatsen wordt de temperatuur van passagiers automatisch gescand.

De winkeltjes op Changi Airport waren op dit vroege tijdstip (06.00) bijna nog allemaal gesloten. Een beetje dooie boel dus. Wel zijn de binnentuinen die je af en toe tegenkomt schitterend. Volop orchideeën,  vijvers met grote koi karpers, romantische bruggetjes en doorkijkjes.

Ook de vlucht naar Yangon is soepeltjes gegaan. Zoals beloofd werden we opgewacht door een vriendelijke jongeman. Hij heeft ons eerst naar de ATM gebracht om lokaal geld te kunnen pinnen. Iedere cashopname kost $5. Dus raadzaam om het maximale bedrag op te nemen, 300.000 Kyats, komt overeen met ongeveer €205.

De ontvangst in het hotel was vriendelijk. We hebben een prachtige grote kamer gekregen. Met uitzicht op de beroemde Shwedagonpagode. Heel verrassend was het toen er werd geklopt op de deur en daar de receptiemevrouw met een restaurant bediende stond met een mooi taartje. "Gefeliciteerd met jullie trouwdag". Blijkbaar had Riksja dit doorgegeven. Een lief gebaar!

Vandaag gaan we de stad zelf wat verkennen. Morgenochtend komt er een gids.

2.3. ontvangst met taart

1. Agnita:
    18 februari 2020
    Leuk martin en wilma lekker genieten van al het moois
  2. Digna:
    18 februari 2020
    Hele fijne gezellige laatste dagen gewenst voor jullie door mij,
    Digna
  3. Marianne N:
    18 februari 2020
    Wij vliegen ook graag met Singapore Airlines, meer beenruimte dan bij de KLM!! Gaan jullie op de terugweg nog een dagje Singapore doen? Prachtige stad!!
    Heel veel moois voor jullie gewenst, lekker genieten.
  4. Martin de Munck:
    20 februari 2020
    Helaas zit Singapore nu niet op het programma. Wellicht voor de volgende keer!
    Groetjes,