1. Voorbereidingen van een nieuw avontuur.

14 januari 2018 - Oegstgeest, Nederland

1 lonely planetBij onze eerste oriëntatie in 2012 waar we heen wilden in India zagen we prachtige foto's van het zuiden van India. Met name Kerala zag er erg aantrekkelijk uit. Maar het werd in 2013 Rajasthan en in maart 2017 Darjeeling en Sikkim. Vorig jaar werd ik gevraagd mee te werken aan de organisatie van het internationale congres over homeopathische profylaxe. Eén van de sprekers die zou komen spreken was Dr. Muhammed Rafeeque. Hij is een homeopathische arts uit Kerala. Dit kon geen toeval zijn!

In zijn inleiding tijdens het congres liet Dr. Muhammed zien hoe belangrijk homeopathie is in Kerala. Afgelegen gebieden worden bezocht met een boot, met 4 wheel jeeps gaan ze maandelijks naar de hill tribes om daar de mensen te kunnen behandelen met homeopathie. Ik vroeg of het mogelijk zou zijn om zelf eens te komen kijken. "Van harte welkom" zei hij. Het vonkje werd al snel een vuurtje!

Natuurlijk eerst met Wilma overlegd. Was het financieel haalbaar, wanneer zou deonze rondreis beste tijd zijn, kon zij dan ook vrijnemen? In overleg met Muhammed hebben we gekozen voor eind februari. Ik kan dan een week met hem optrekken. Een aantal dagen meekijken in zijn praktijk, een dag kijken op de homeopathische kliniek op een house boat en mee naar de hill tribes. Na deze week komt Wilma. Riksja Online heeft een mooie rondreis voor ons samengesteld door Kerala en Tamil Nadu van ruim 2 weken. Half maart komen we dan weer thuis.

De visa zijn inmiddels aangeschaft. Anders dan de vorige twee keer kon dat nu helemaal via het internet. Je krijgt een zgn. E-Visum via de email. Dit moet je uitprinten en meenemen. Het klinkt eenvoudig, maar als je het nog niet eerder hebt gedaan kost het toch weer veel tijd en frustratie. Maar het is gelukt.

Ik vlieg op 24 februari om 11.20 naar Mumbai. De overstaptijd is dan 2 uur voor de vlucht naar Cochin. Daar kom ik op zondagmorgen aan om 04.45. Ik moet nog taxi regelen voor een pick up. Voor de eerste week heb ik een eenvoudig hotel geboekt in overleg met Muhammed. Van vrijdag tot maandag hebben we een kamer geboekt in een soort van B&B, vlak aan het strand, met uitzicht op de Indische oceaan. Wilma komt dan precies een week later op zondag aan. Op maandag begint onze rondreis.1. symbool voor buddhisme en hinduïsme

Van deze reis zal ik weer een blog bijhouden. Op de blog is de gelegenheid om je aan te melden voor de mailinglijst. Je krijgt dan een email als er een nieuw verhaal is gepost. De foto's zullen eerst op Facebook worden geplaatst en achteraf in de blog.

1. Ge:
    14 januari 2018
    Uiteraard wil ik dolgraag weer met je mee kunnen reizen
    Dus graag op je lijst
  2. Mea:
    14 januari 2018
    Ik reis graag weer met je mee !
    En wens je een fijne en informatieve reis, en leuk dat Wilma ook weer een deel mee gaat.
    Geniet ervan.Liefs van Kees en Mea
  3. Carla:
    14 januari 2018
    Ik lees weer heel graag je mooie reisverslagen.
    Hele mooie reis.
  4. Teresa:
    14 januari 2018
    Graag lees ik mee, wat leuk zeg , weer zo'n mooie reis! Succes met alle voorbereidingen, en dank alvast voor het delen!Groetjes Teresa
  5. Marja Tencate:
    14 januari 2018
    Leuk om jullie te volgen!!!
    Veel reis plezier, liefs, Marja
  6. Marjan:
    22 januari 2018
    ik volg je graag Martin! En vast de hartelijke groeten voor Dr. Muhammed R.
  7. Ambuj Saxena:
    1 februari 2018
    Glad to have you back in India
  8. Ivo en Mariette:
    22 februari 2018
    Leest als veelbelovend! Fijne reis en veel inspiratie toegewenst!