16. Bangalore

9 maart 2018 - Bangalore, India

Vanmorgen vroeg vertrek. De afstand is niet heel groot, maar het kon zo maar 4 tot 5 uur duren. En Saravanan moest een stel uit Spanje ophalen van het vliegveld. Hij gaat de komende 2 weken hun gids en chauffeur zijn. Zijn gasten zijn al 4 keer eerder met hem op stap geweest, dus hij verheugde zich al.

De rit ging langs rijstvelden en suikerrietplantages.16 festivalToen we door een dorpje kwamen hoorden we trommels en muziek. "Look a festival" Saravan stopte de auto, en ik ben even teruggelopen naar de processie om een filmpje op te nemen. Op een driewielvrachtautootje stond een stellage met bloemenslingers, waar de kop van een koe/stier doorheen gluurde. Uit de laadbak kwam de muziek. Daarvoor liep een man op zijn hoofd een groot "ding", ook weer vol met slingers. Een aantal trommelaars begeleide een groep mannen die vrolijk rond dansden. Iedereen was vrolijk en uitgelaten, zeker toen ze mij opnamen zagen maken. Wat geweldig dat mensen op zo'n vrolijke manier hun geloof kunnen belijden.

Na een tussenstop voor een sapje ging het weer verder. Uiteindelijk waren we in Bangalore. Het is enorme stad, met verkeer dat krioeld als een mierenhoop. Langzaam kropen we vooruit. Saravanan heeft zijn bureau gebeld en doorgegeven dat hij het niet op tijd zou redden om de nieuwe gasten op te halen. Toen we aankwamen in Villa Pottipati had hij ook even rust.

De meer dan 100 jaar oude villa is omheind door een hek en ligt redelijk rustig in de drukke wijk. Het ziet er wat vervallen uit, maar toch ook charmant. Het behoort tot de Neemrana keten. Deze bestaat uit 24 'non-hotels', historische panden, van paleizen tot stadvilla's. De ontvangst was erg vriendelijk, het voelt een beetje aan als een home stay. Onze kamer op de begane grond heeft een trap naar een vide waar 2 clubfauteuils staan en nog een derde bed. Ons bed heeft een Indiaas matras, dus behoorlijk hard. De raampjes zijn klein, waardoor het licht ook overdag aan moet. Het verschil met de kamer die we vanmorgen hebben verlaten is enorm, maar het voelt wel goed aan.

16 lunchOp een terras aan de zijkant van het huis staan onder grote fruitbomen wat tafeltjes, waar het eten wordt geserveerd. Een stafmedewerker kwam vragen of we wat wilden drinken. Ik vroeg of ze misschien bier hadden. Dat was niet het geval,  maar hij wilde het wel op de motor gaan halen, duurde 10 minuutjes zei hij. Zo'n vriendelijk aanbod konden we natuurlijk niet afslaan. We hebben hem voldoende geld mee gegeven voor bier nu en bij het avondeten. Het was inmiddels lunchtijd en we hebben de kaart ingekeken. We hebben alle drie gekozen voor kippensoep met baby mais, gebakken kipfilet met een rozemarijnsaus en frietjes en een vanilleijsje toe. Niet omdat het moet, maar omdat het kan! Heel smakelijk ook nog!

Al snel na de lunch kwam de collega van Saravanan zijn nieuwe gasten brengen. Het bleek een stel uit Kopenhagen te zijn en niet uit Spanje. Nou ja, wat scheelt het nou? De afstanden in India kunnen groter zijn!

16 zwembadNa de lunch zijn we lekker niets gaan doen. Eerst even siësta, daarna bij het zwembad. Zwemmen hebben we, gezien de niet geheel schone staat van het water maar achterwege gelaten.

We hebben net ook weer prima in de tuin gegeten. Speciaal voor ons was de kaart iets aangepast. Weer 3 gangen, lekker gegeten.

Morgen gaan we vliegen naar Chennai en dan door naar Mamallapuram.